1) Declarare a unui şir (tablou sau matrice unidimensionată) cu iniţializare de valori.
Vectori (Tablouri Unidimensionale)
Vectorii sunt defapt niste spatii in memorie, in care putem retine anumite valori, citite de la tastatura. Deoarece acestia sunt tablouri unidimensionale, dupa cum le spune si numele, au o singura dimensiune si anume LUNGIMEA.
Uneori este necesara prelucrarea unui set de valori de acelasi tip,asezate intr-o anumita ordine.O astfel de structura se numeste sir,iar valorile respective se numesc elementele sirului.
Limbajul C++ ofera posibilitatea de a memora toate elementele sirului intr-o singura variabila indexata,in care elementele sunt dispuse intr-o anumita ordine,ocupand locatii de memorie succesive,binedeterminate.O astfel de variabila se numeste tablou unidimensional sau vector.
Pentru a referi un anumit element al vectorului,trebuie sa scriem numele variabilei-vector,urmat de pozitia elementului cuprinsa intre paranteze.
Pentru aprofundare descarcati urmatorul word : Vectori
Probleme cu vectori (rezolvate) :
2) Memorarea informaţiei într-un tablou unidimensional prin citire.
3) Sa se scrie funcţii de citire şi afişare ale şirului de numere întregi, după ce acesta a fost în prealabil declarat.
4) Sa se scrie funcţii de citire şi afişare ale şirului de numere întregi, după ce acesta a fost în prealabil declarat.
Se cere construcţia unui tip propriu pentru reţinerea şirurilor de elemente întregi
5) Alocare de memorie dinamică a unui şir. Se va citi şi ulterior, afişa, un şir de numere întregi, pentru care spaţiul ocupat se va determina la rulare şi nu la compilare
3) Sa se scrie funcţii de citire şi afişare ale şirului de numere întregi, după ce acesta a fost în prealabil declarat.
4) Sa se scrie funcţii de citire şi afişare ale şirului de numere întregi, după ce acesta a fost în prealabil declarat.
Se cere construcţia unui tip propriu pentru reţinerea şirurilor de elemente întregi
5) Alocare de memorie dinamică a unui şir. Se va citi şi ulterior, afişa, un şir de numere întregi, pentru care spaţiul ocupat se va determina la rulare şi nu la compilare
6) Se va dezvolta o aplicaţie pentru reprezentarea şirurilor de numere întregi, şi anume:
- se va determina un tip de date pentru astfel de reprezentari
- se va citi un sir de numere întregi
- se va afisa un sir de numere întregi
- se vor aduna componentele sirului (vom prezenta doua metode: una cu transfer rezultat prin tipul rezultat si alta cu transfer prin linia de parametri)
- se va realiza operatia de înmultire a componentelor sirului
- media elementelor din sir
- numarul de componente negative si numarul de componente pozitive din sir
- minimul si maximul dintre elementele sirului
- sortarea ascendenta a sirului
- cautarea unui anumit element în sir cu returnarea pozitiei pe care se gaseste; în cazul în care elementul se afla de mai multe ori în pe pozitii diferite, vom avea ca rezultat prima pozitie pe care acesta se gaseste.
Functiile vor fi descrise cu zona declarativa explicita, adica, cu prototip de functie.
7) Citirea si afisarea unui sir de numere, prin constructia unui tip propriu pentru retinerea sirului de numere intregi.
Funcţia va fi descrisa cu zonă declarativă explicită, adică, cu prototip de funcţie.
8) Fie declaraţiile : int a[20]; int n; float e;
Să se determine valoarea expresiei e în fiecare din cazul: e = x1+x2+x3+…+xn.
9) Alocare dinamica sir.
10) Fie declaraţiile : int a[20]; int n; float e; Să se determine valoarea expresiei e în fiecare din cazurile:
a) e = x1+x2+x3+…+xn;
b) e = x1*x2*x3*…*xn;
c) e = media aritmetica a componentelor din vector;
d) e = suma patratelor componentelor din vector;
e) e = suma cuburilor componentelor negative din vector;
f) e = x1-x2+x3-x4+…±xn
11) Să se realizeze un program care interclasează doi vectori într-un al treilea vector. Primii doi vor fi iniţial sortaţi.
- se va determina un tip de date pentru astfel de reprezentari
- se va citi un sir de numere întregi
- se va afisa un sir de numere întregi
- se vor aduna componentele sirului (vom prezenta doua metode: una cu transfer rezultat prin tipul rezultat si alta cu transfer prin linia de parametri)
- se va realiza operatia de înmultire a componentelor sirului
- media elementelor din sir
- numarul de componente negative si numarul de componente pozitive din sir
- minimul si maximul dintre elementele sirului
- sortarea ascendenta a sirului
- cautarea unui anumit element în sir cu returnarea pozitiei pe care se gaseste; în cazul în care elementul se afla de mai multe ori în pe pozitii diferite, vom avea ca rezultat prima pozitie pe care acesta se gaseste.
Functiile vor fi descrise cu zona declarativa explicita, adica, cu prototip de functie.
7) Citirea si afisarea unui sir de numere, prin constructia unui tip propriu pentru retinerea sirului de numere intregi.
Funcţia va fi descrisa cu zonă declarativă explicită, adică, cu prototip de funcţie.
8) Fie declaraţiile : int a[20]; int n; float e;
Să se determine valoarea expresiei e în fiecare din cazul: e = x1+x2+x3+…+xn.
9) Alocare dinamica sir.
10) Fie declaraţiile : int a[20]; int n; float e; Să se determine valoarea expresiei e în fiecare din cazurile:
a) e = x1+x2+x3+…+xn;
b) e = x1*x2*x3*…*xn;
c) e = media aritmetica a componentelor din vector;
d) e = suma patratelor componentelor din vector;
e) e = suma cuburilor componentelor negative din vector;
f) e = x1-x2+x3-x4+…±xn
11) Să se realizeze un program care interclasează doi vectori într-un al treilea vector. Primii doi vor fi iniţial sortaţi.